با صدور اسناد اراضی کشاورزی مشکلات مردم در محاکم قضایی کاهش می‌یابد

پایگاه خبری Da1news: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: استفاده از فناوری‌ها و روش‌های نوین برای حفظ کاربری اراضی کشاورزی ضروری است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، سیدمحمد آقامیری سرپرست وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز در بیست و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: با توجه به کمبود نیرو و امکانات، روش‌های قدیمی جوابگوی نیاز حفظ کاربری اراضی کشاورزی نیست و امروزه باید از روش‌های نوین و فناوری‌های جدید برای این کار استفاده کرد.

وی افزود: با صدور اسناد اراضی کشاورزی مشکلات مردم در محاکم قضایی کاهش می‌یابد و این کار هم به نفع مردم و هم به نفع محاکم قضایی است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نشست‌ قرارگاه صدور اسناد با اقتدار و به صورت منظم برگزار می‌شود، گفت: مسوول برگزاری نشست‌ در استان‌ها، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است و همه باید از تصمیمات این نشست‌ها تبعیت کنند.

وی با بیان این که لازم است جلسات استان‌ها هر هفته کنترل شود و عملکرد استان‌ها گزارش شده و مورد ارزیابی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز تکلیف مدیران استانی است و در صورت عدم برخورد ترک فعل برای آنان محسوب می‌شود.

آقامیری تصریح کرد: بخشنامه‌ای برای تجمیع و یکپارچگی اراضی به استان‌ها ابلاغ شده است که باید به دقت اجرایی شود و این امر یکی از معیارهای ارزیابی مدیران استانی است.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص دقیق بودن آمار بخش کشاورزی گفت: آمار مربوط به وزارت جهاد کشاورزی باید دقیق و صحیح باشد و با صدور اسناد اراضی کشاورزی کار آماری دقیقی در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: پایش هوشمند اراضی کشاورزی نیز یکی از راه‌هایی است که موجب می‌شود آمار اراضی کشاورزی و نوع کشت هر قطعه زمین به خوبی مشخص شود.

آقامیری با اشاره به این که اجرای احکام قلع ‌و قمع در کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی برعهده جهاد کشاورزی است و برای انجام آن نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه‌های ذی‌ربط هستیم، افزود:‌ ساخت‌ و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و مراتع و جنگل‌ها باید متوقف شود و اگر این اتفاق نیفتد در آینده هیچ اثری از این اراضی باقی نمی‌ماند و اکوسیستم منطقه برهم می‌خورد.

وی ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند این فعالیت‌های غیرمجاز باید جرم‌انگاری شود و وزارت جهاد کشاورزی تکلیف دارد که این ساخت‌وسازها را متوقف کند.

سرپرست وزارت جهادکشاورزی بر انجام دقیق رفع تداخلات اراضی کشاورزی تاکید کرد و افزود: فرایند رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید با دقت انجام شده و دقت فدای سرعت نشود تا دوباره‌کاری صورت نگیرد.

به گفته وی، فرایند رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید تا پایان سال به اتمام برسد و این امر از ملاک‌های ارزیابی مدیران است.

آقامیری با اشاره به این که همه فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی باید سامانه‌ای شود، گفت: لازم است برای تحقق این امر از همه امکانات و ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی همچنین بر لزوم آموزش کارکنان تأکید کرد و گفت: آموزش‌های ضمن خدمت بسیار مهم است و باعث ارتقای همکاران و خدمات سازمان‌ها خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *