بازدید کارشناسان استان سمنان از طرح های الگوی کشت اصفهان

پایگاه خبری DA1news: کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از پروژه های در دست اقدام شرکت کشت و دام فوده سپاهان بازدید کردند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی و پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ، در راستای آشنایی با اقدامات انجام شده در خصوص اجرای طرح الگوی کشت در استان اصفهان ، در تاریخ 1403/06/18 تعدادی از کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از فعالیت های صورت گرفته پیرامون توسعه کشت محصولات کم آب بر از پروژه های در دست اقدام شرکت کشت و دام فوده سپاهان بازدید بعمل آوردند.
در طی این بازدید 20 نفر از کارشناسان زراعت استان سمنان با همراهی کارشناسان مدیریت امور زراعت استان و شهرستان اصفهان آقای مهندس سهرابی و خانم ها مهندس نصراللهی ، مهندس صفاری ، مهندس کهن و مهندس سعیدی از مجتمع کشت و دام فوده دیدن نموده و با تجارب بدست آمده در زمینه توسعه کشت ارقام زودرس و میان رس ذرت ، اصلاح روش های آبیاری ، کشت مکانیزه و سیلاژ خصیل جو آشنا گردیدند. آقایان مهندس مسعودپور (مدیر کشاورزی مجتمع) و مهندس براآنی (کارشناس زراعت مجتمع) در خصوص فعالیت های مجتمع و تنگناههای تامین آب و اقدامات انجام شده برای افزایش بهره وری مصرف آب توضیحاتی ارائه نمودند.
خاطر نشان میسازد این شرکت دارای 260 هکتار اراضی کشاورزی و حدود 4000 راس دام مولد می‌باشد در سال زراعی جاری 60 هکتار به کشت ارقام میان رس ذرت با آبیاری تیپ و همچنین کشت 120 هکتار خصیل جو با تولید 5400 تن علوفه سیلویی اختصاص یافته است.
در پایان طی نشستی در سالن جلسات شرکت نسبت به تبادل تجربیات کشت محصولات علوفه ای کم آب بر و بهبود بهره وری آب در راستای طرح الگوی کشت اقدام گردید.