باد مخالف و نامطلوب برای تولیدکنندگان ذرت اروپایی و آمریکای جنوبی

پایگاه خبری DA1news: گرمای شدید باعث از بین رفتن محصول ذرت در سراسر جهان می شود. صادرکنندگان ایالات متحده می توانند شاهد افزایش باشند.
به گزارش گروه بین المللی اخبار روزانه کشاورزی، شرایط نامطلوب رشد در اروپا و آمریکای جنوبی ممکن است نقطه روشنی برای کشاورزان ایالات متحده باشد زیرا آنها در تلاش برای تخلیه بی سابقه عرضه هستند.
افزایش دمای جهانی چشم‌اندازهای زیان‌باری را برای تولیدکنندگان ذرت در بازارهای کلیدی ایجاد می‌کند که می‌تواند برای صادرکنندگان آمریکایی که پیش‌بینی می‌کنند محصول بی‌سابقه‌ای دارند، تقویت کند.

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی ایالات متحده، انتظار می رود تولید جهانی ذرت در این ماه در مناطقی از جمله اوکراین و اتحادیه اروپا کاهش یابد زیرا گرمای بیش از حد و آب و هوای خشک منجر به استرس قابل توجهی در محصول شده است.

هوای خشک مداوم در “سبد نان” اروپا رطوبت خاک را کاهش داده است و انتظار می رود تولید در اوکراین 14 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد. USDA گفت که تولیدکنندگان بزرگ پاراگوئه و رومانی ممکن است شاهد کاهش دو رقمی در تولید و بازده نسبت به سال بازاریابی قبلی باشند.
شرایط نامساعد آب و هوایی قیمت ذرت ایالات متحده را در صحنه جهانی رقابتی تر کرده است که می تواند نقطه روشنی برای صادرکنندگان باشد زیرا آنها در تلاش برای تخلیه مازاد قابل توجه هستند. رکورد برداشت در تابستان گذشته، همراه با انتظارات برای یک محصول دیگر در سال جاری، به مازاد ذرت داخلی دامن زد و قیمت و سود مزرعه را کاهش داد.

پیش‌بینی می‌شود که تولید ذرت ایالات متحده تنها 1 درصد نسبت به محصول سال گذشته کاهش یابد و انتظار می‌رود عملکرد به رکورد 183.1 بوشل در هر هکتار برسد. بر اساس گزارش خدمات ملی آمار کشاورزی USDA، چندین ایالت عمده تولید کننده ذرت در غرب میانه در حال پیش بینی بازدهی بی سابقه هستند.

براد ریپی، هواشناس USDA، گفت: “شما باید به خارج از قلب غرب میانه بروید تا مشکل واقعی این محصول را پیدا کنید.” گرمای اولیه و خشکسالی تا حد زیادی به شرایط رشد در جنوب شرقی آسیب می زند، به طوری که ایالت هایی مانند کارولینای شمالی اکثر محصولات خود را “فقیر تا بسیار ضعیف” گزارش می دهند.

انقباض عرضه جهانی ذرت قیمت‌های جهانی را در تمام کشورهای صادرکننده اصلی افزایش داده است، اگرچه این افزایش برای ایالات متحده آمریکا حداقل بود. پیشنهادات اوکراین با 10 درصد افزایش به 205 دلار در هر تن در ماه گذشته، با قیمت‌های پیشنهادی در برزیل و آرژانتین 5 و 4 دلار در هر تن افزایش یافت. تن، به ترتیب.

USDA گفت: پیشنهادات ایالات متحده کمترین افزایش را تجربه کردند، فقط با 1 دلار در هر تن به 182 دلار رسید و “در حال حاضر رقابتی ترین قیمت بر اساس انتظارات عرضه فراوان هستند.” با این حال، میانگین قیمت مزرعه در ایالات متحده 10 سنت کاهش یافته و به 4.20 دلار در هر بوشل رسیده است، که نشان دهنده باد مخالفی است که کشاورزان در حال آماده شدن برای کاهش سود هستند.