اولین موارد ابتلا به امیکرون جدید در کشور مشاهده شد

به گزارش DA1news: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با مشاهده سه مورد ابتلا به زیرسویه های جدید امیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB در کشور، احتمال ورود موج هشتم کرونا به کشور تقویت شده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، پدرام پاک آیین افزود: اولین موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید امیکرون با نام‌های BQ۱ و XBB روز گذشته در کشور مشاهده شده است، این زیرسویه‌ها اکنون در بسیاری از کشورهای جهان شیوع دارد به طوری که هم در کشورهای غربی و هم در برخی کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره جنوبی روند افزایشی را طی کرده اند و اکنون در کشور ما هم دیده شده است.

وی اظهار داشت: این موارد در آزمایشگاه مرجع دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران تشخیص داده شد، البته هنوز معلوم نیست رفتاری که این زیرسویه های جدید در سایر کشورها داشتند با همان شدت و با همان میزان شیوع در کشور ما هم داشته باشند اما آنچه مسلم است سرعت انتقال این ویروس ها بسیار بالا است و انتظار روند افزایش ابتلا را در کشور داریم و به عبارتی احتمال ورود موج هشتم به کشور ما تقویت شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: با توجه به سرعت بالای انتقال این زیرسویه ها، مردم به ویژه افرادی که دارای علائم سرماخوردگی یا بیماری های تنفسی هستند توصیه می کنیم که حتما از ماسک استفاده کنند، همچنین سایر افرادی که در محیط های بسته و متراکم حضور دارند نیز حتما از ماسک استفاده کنند.

پاک آیین با تاکید بر تزریق واکسن کرونا گفت: بر اساس مصوبه کمیته ملی واکسیناسیون کرونا تمام افراد بالای ۱۸ سال که بیماری زمینه ای دارند و ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن کرونای آنها گذشته باید نسبت به تزریق نوبت یادآور اقدام کنند، به سایر افراد هم توصیه می کنیم واکسیناسیون یک بار در سال را در دستور کار داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *