انجمن‌های مردم‌نهاد در حوزه آب و خاک تلاش کنند

به گزارش DA1news: معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر اعتبارات دولتی، به دنبال جذب سرمایه‌گذار و سایر نهادها برای اجرای طرح‌های آب و خاک کشور هستیم.

به گزارشاخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی‏، صفدر نیازی شهرکی در نود وسومین نشست شورای مدیران معاونت در کرج ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه آب و خاک گفت: طرح‌ها و اقداماتی نیز در حوزه آب و خاک انجام نشده است که اجرای آن نیاز به اعتبارات کلان دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود، تحریم‌ها و کمبود اعتبارات، باید به جز اعتبارات دولتی به دنبال جذب سرمایه‌گذار و سایر نهادهایی بود که امکان اجرای طرح‌های آب و خاک را فراهم کنند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: سالانه ۱۳۰ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که اگر با مکانیزم تعریف شده‌ای، بخشی از ارزش ریالی این محصولات به بخش کشاورزی و طرح‌های آن بخصوص حوزه آب و خاک بازگردد، کمبود اعتبارات برای اجرای طرح‌های کشاورزی تا حد زیادی جبران خواهد شد.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر انجمن‌های مردم نهادی که در حوزه آب و خاک فعالیت دارند، بر نشست مستمر با ثمن‌ها و انجمن‌ها تاکید کرد.

در این نشست رییس کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی شرکت‌های مهندسی آب کشور گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده این کانون را ارائه کرد.

همچنین گزارش آموزش مهارتی بهره‌برداران در حوزه آب و خاک توسط محمدرضا زمزمیان رئیس گروه آموزش، ترویج و فناوری اطلاعات ارائه و نظرات حاضرین بیان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *