افزایش تقاضا برای علف‌کش‌ها/ سهم بازار آفت‌کش‌های کشاورزی در سال 2024-2028

پایگاه خبری DA1news: پیش‌بینی می‌شود که اندازه بازار آفت‌کش‌های کشاورزی به میزان 24.62 میلیارد دلار افزایش یابد، در CAGR 4.27 درصد(نرخ رشد مرکب سالانه) بین سال‌های 2023 و 2028. بازار به دلیل چندین عامل کلیدی رشد قابل توجهی را تجربه می‌کند.
به گزارش گروه علمی اخبار روزانه کشاورزی، در کشورهای در حال توسعه، با گسترش کشاورزی برای تغذیه جمعیت رو به رشد، تقاضا برای علف کش ها در حال افزایش است. با این حال، این گسترش بدون چالش نیست. زمین های قابل کشت با سرعت نگران کننده ای در حال کاهش است و نیاز به روش های کشاورزی کارآمدتر و افزایش استفاده از علف کش ها برای به حداکثر رساندن محصول را افزایش می دهد. علف کش ها راه حلی مقرون به صرفه برای مدیریت علف های هرز و افزایش بهره وری به کشاورزان ارائه می دهند. علیرغم نگرانی ها در مورد اثرات زیست محیطی علف کش ها، نقش آنها در تضمین امنیت غذایی و پایداری کشاورزی غیرقابل انکار است. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی علف‌کش‌ها در سال‌های آینده به رشد قابل‌توجهی دست یابد، که تحت تأثیر این عوامل و پیشرفت‌های فناوری منجر به توسعه علف‌کش‌های هدفمندتر و سازگار با محیط زیست می‌شود.

اندازه بازار در طول دوره پیش بینی چقدر خواهد بود؟

پویایی بازار
بازار شامل طیف وسیعی از محصولات است که برای حفاظت از محصول و افزایش عملکرد بسیار مهم هستند. کشاورزان برای مبارزه با هجوم آفات و تضمین سلامت محصولات نقدی مانند محصولات غذایی ارگانیک، سبزیجات تازه و میوه‌های تازه به آفت‌کش‌هایی مانند حشره‌کش‌ها، نمات‌کش‌ها، نرم‌تن‌کش‌ها، ماهی‌کش‌ها، جونده‌کش‌ها، باکتری‌کش‌ها، حیوانات کش‌ها و میکروب‌کش‌ها متکی هستند. با افزایش نگرانی ها در مورد مقاومت به آفت کش ها و تأثیر آن بر گونه های آفات محلی، تقاضای فزاینده ای برای محلول های غیر حشره کش و محصولات ویژه حفاظت از محصولات کشاورزی وجود دارد. این محصولات برای حفظ کیفیت و کمیت محصولات صادراتی و محصولات نقدی ضروری هستند. کنه کش ها در کنترل کنه ها و کنه ها نقش حیاتی دارند و به شیوه های کشاورزی پایدار کمک می کنند. با تکامل بازار، نوآوری‌ها در عوامل کنترل آفات و تکنیک‌های کشاورزی ارگانیک، اتخاذ راه‌حل‌های سازگار با محیط‌زیست را برای محافظت مؤثر از محصولات و در عین حال به حداقل رساندن تأثیرات زیست‌محیطی هدایت می‌کنند.

افزایش استفاده از علف کش ها عامل کلیدی رشد بازار است. فروشندگان سرمایه گذاری زیادی در توسعه دسته های جدید علف کش ها دارند که موثرتر و سازگار با محیط زیست هستند. اکثر علف کش های مدرن به گونه ای فرموله می شوند که پس از کاربرد در یک بازه زمانی کوتاه تجزیه شوند. کاربرد علف کش ها در انواع مختلف محصولات از جمله غلات، غلات، میوه ها، سبزیجات، دانه های روغنی و حبوبات پخش می شود. تغییر در ترجیحات مصرف کنندگان به سمت میوه ها و سبزیجات سبز، به دلیل افزایش آگاهی در مورد سلامتی و تناسب اندام، به استفاده از علف کش ها در کاربردهای کشاورزی دامن می زند.
علاوه بر این، اعتراضات مداوم در مورد اعمال ممنوعیت علف‌کش‌های مضر توجه عمومی را به خود جلب کرده است. با این حال، وجود چنین علف کش های مضر در بازار به قیمت پایین تر آنها نسبت به محصولات جایگزین آنها نسبت داده می شود. بسیاری از بازیگران صنعت در حال توسعه علف کش های زیستی هستند. این یک راه حل تمیز و گران قیمت برای کنترل علف های هرز است.

روندهای مهم بازار
افزایش عرضه محصولات باعث رشد بازار خواهد شد. تقاضا برای سموم دفع آفات در بین کشاورزان در حال افزایش است تا از آسیب به محصولات زراعی به دلیل حملات آفات کاهش یابد. حملات آفات از عمده ترین عواملی است که منجر به از بین رفتن تولیدات کشاورزی می شود. همچنین تقاضا برای سموم تحت تاثیر کاهش زمین های قابل کشت در بسیاری از کشورها است.
این عوامل بسیاری از فروشندگان را تشویق کرده است تا سبد محصولات خود را با عرضه انواع جدید گسترش دهند. عرضه چنین محصولاتی به فروشندگان کمک می کند تا پایگاه مشتری و سهم بازار خود را در بازار جهانی افزایش دهند.

چالش اصلی بازار
محیط نظارتی چالش برانگیز یک چالش بزرگ برای رشد بازار جهانی است. شرکت‌های موجود در بازار ملزم به رعایت قوانین و مقررات خاصی هستند، که کدهای حاکمیتی برای تجارت محصولات کشاورزی است. یکی از این انجمن‌های بین‌المللی مسئول این سیاست‌ها، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد است و کدهای اعمال‌شده به عنوان کد بین‌المللی رفتار در مورد توزیع و استفاده از آفت‌کش‌ها شناخته می‌شوند. استفاده از روش های نوین و استفاده از دسته خاصی از محصولات آفت کش توجه نهادهای قانونگذاری و نظارتی را به خود جلب می کند که به نوبه خود استفاده از محصولات را محدود کرده یا منجر به خروج محصولات از بازار می شود.
به غیر از سازمان‌های درگیر در صنعت کشاورزی، برخی نهادهای حاکمیتی عمومی در جنبه‌هایی مانند واردات و صادرات، M&A و سایر مسائل نظارتی خاص کشور دخالت دارند. اصلاحات این مقررات مالیاتی، تفسیر مالیات‌ها و پیروی از ساختار مالیاتی باید بر سایر اجزای صورت‌های مالی مانند مطالبات، بدهی‌ها و دارایی‌ها و بدهی‌های مالیاتی معوق تأثیر بگذارد. بازار جهانی باید از قوانین و تعهدات نظارتی متعددی پیروی کند که انتظار می‌رود بر رشد بازار تأثیر منفی بگذارد.

تقسیم بندی بازار بر اساس نوع
بر اساس نوع، بازار به علف کش ها، حشره کش ها، قارچ کش ها و باکتری کش ها و غیره تقسیم می شود. ارزش بخش علف‌کش‌ها در سال 2018 به 40.83 میلیارد دلار رسید. انتظار می‌رود بازار جهانی علف‌کش‌ها به دلیل افزایش استفاده از علف‌کش‌ها برای از بین بردن علف‌های هرز و گیاهان ناخواسته مختلف و به حداقل رساندن تلفات محصول، شاهد رشد قابل‌توجهی باشد. علف کش ها در انواع مختلفی مانند گلایفوسیت موجود هستند. علف کش زیستی؛ 2،4-D، پاراکوات; استوکلر؛ و آترازین.

در بازار، یک مطالعه کامل برای درک پویایی سود، استراتژی های قیمت گذاری و تلاش های تبلیغاتی فروشندگان کلیدی ضروری است. با کاهش زمین های زراعی و نیاز مبرم به افزایش بازده محصولات برای پاسخگویی به رشد جمعیت، بازار آفت کش ها، از جمله مواد شیمیایی، اهمیت قابل توجهی در تولید مواد غذایی پیدا می کند. با این حال، استفاده از آفت‌کش‌ها نگرانی‌های زیست‌محیطی را افزایش می‌دهد، زیرا می‌توانند بر پرندگان، ماهی‌ها، حشرات مفید و گیاهان غیرهدف تأثیر بگذارند.

بر اساس محصول
این بازار مستلزم هزینه های قابل توجهی برای کشاورزان در سراسر جهان برای محافظت از محصولات خود در برابر آفات و بیماری های مختلف است. این هزینه ها شامل تهیه آفت کش ها، هزینه های کاربرد و تحقیق و توسعه مداوم برای اطمینان از کارایی آفت کش ها می شود. اندازه بازار به دلیل افزایش جمعیت جهانی و تقاضای متعاقب آن برای تولید مواد غذایی، قابل توجه است. علیرغم هزینه ها، استفاده از آن همچنان یک سرمایه گذاری حیاتی برای کشاورزان برای حفظ عملکرد محصول و کاهش تلفات احتمالی است. بازار تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله مقررات دولتی، ترجیحات مصرف کننده و پیشرفت های تکنولوژیکی قرار دارد. شرکت هایی مانند BASF SE، Syngenta AG، و Corteva Inc. بازیگران کلیدی بازار هستند که طیف وسیعی از محصولات را برای برآوردن نیازهای کشاورزی متنوع ارائه می دهند. انتظار می رود بازار به دلیل تقاضای مداوم برای تولید مواد غذایی و توسعه راه حل های موثرتر و پایدارتر آفت کش ها به مسیر رشد خود ادامه دهد.

تجزیه و تحلیل منطقه
تخمین زده می شود که APAC در طول دوره پیش بینی 40 درصد به رشد بازار جهانی کمک کند. تحلیلگران Technavio بینش گسترده ای در مورد پیش بینی بازار ارائه کرده اند، روندهای بازار منطقه ای و تجزیه و تحلیل و محرک های موثر بر مسیر بازار در طول دوره پیش بینی را شرح می دهند.

این بازار مستلزم هزینه های قابل توجهی برای کشاورزان در سراسر جهان برای محافظت از محصولات خود در برابر آفات و بیماری های مختلف است. این هزینه ها شامل تهیه آفت کش ها، هزینه های کاربرد و تحقیق و توسعه مداوم برای اطمینان از کارایی آفت کش ها می شود. اندازه بازار به دلیل افزایش جمعیت جهانی و تقاضای متعاقب آن برای تولید مواد غذایی، قابل توجه است. علیرغم هزینه ها، استفاده از آن همچنان یک سرمایه گذاری حیاتی برای کشاورزان برای حفظ عملکرد محصول و کاهش تلفات احتمالی است. بازار تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله مقررات دولتی، ترجیحات مصرف کننده و پیشرفت های تکنولوژیکی قرار دارد. شرکت هایی مانند BASF SE، Syngenta AG، و Corteva Inc. بازیگران کلیدی بازار هستند که طیف وسیعی از محصولات را برای برآوردن نیازهای کشاورزی متنوع ارائه می دهند. انتظار می رود بازار به دلیل تقاضای مداوم برای تولید مواد غذایی به مسیر رشد خود ادامه دهد

شرکت های کلیدی
شرکت ها در حال اجرای استراتژی های مختلف رشد بازار و پیش بینی با تجزیه و تحلیل عواملی مانند اتحاد استراتژیک، مشارکت، رشد و روند بازار، ادغام و اکتساب، گسترش جغرافیایی و راه اندازی محصول یا خدمات هستند تا حضور خود را در بازار افزایش دهند.
شرکت Cropnosys India Pvt. با مسئولیت محدود – این شرکت آفت کش های کشاورزی مانند Can Master را ارائه می دهد. همچنین، از طریق این بخش، این شرکت به تولید مولکول های حفاظت از محصولات کشاورزی مشغول است و طیف کاملی از محصولات و سنتز سفارشی را به صنایع کشاورزی شیمیایی ارائه می دهد.

گزارش تحقیق و رشد بازار همچنین شامل تجزیه و تحلیل دقیق از چشم انداز رقابتی بازار و اطلاعاتی در مورد 15 شرکت بازار، از جمله ADAMA Ltd.، BASF SE، Bayer AG، Cropnosys India Pvt است. Ltd., DuPont de Nemours Inc., FMC Corp., Isagro Spa, NACL Industries Ltd., Nantong Jiangshan Agrochemical and Chemicals Ltd. Liability Co., Novozymes AS, Nufarm Ltd., Shandong Weifang Rainbow Chemical Co. Ltd., Sichuan Fuhua گروه سرمایه گذاری کشاورزی، شرکت گروه سینوکم، شرکت شیمیایی سومیتومو، سینجنتا کراپ پروتکشن AG، UPL با مسئولیت محدود، گروه وینکا و زواری آگرو کمیکال با مسئولیت محدود.
تجزیه و تحلیل کمی و کیفی شرکت‌ها برای کمک به مشتریان در درک محیط تجاری گسترده‌تر و همچنین نقاط قوت و ضعف بازیگران کلیدی بازار انجام شده است. داده ها به صورت کیفی برای دسته بندی شرکت ها به عنوان بازی خالص، متمرکز بر دسته، متمرکز بر صنعت و متنوع تجزیه و تحلیل می شوند. از نظر کمی تجزیه و تحلیل می شود تا شرکت ها را به عنوان غالب، پیشرو، قوی، آزمایشی و ضعیف طبقه بندی کند.

نمای کلی بخش
گزارش تحقیقات بازار داده‌های جامع (تحلیل بخش منطقه‌ای) را با پیش‌بینی‌ها و برآوردهای «میلیارد دلار» برای دوره 2024-2028، و همچنین داده‌های تاریخی از سال 2018 تا 2022 برای بخش‌های زیر ارائه می‌کند.

بررسی اجمالی تحلیلگر بازار
بازار مجموعه وسیعی از محصولات و راه حل های ضروری برای تکنیک های کشاورزی مدرن و مدیریت محصول را در بر می گیرد. باغبانان و سم شناسان به آفت کش هایی مانند حشره کش ها، نماتد کش ها، نرم تن کش ها، ماهی کش ها، جونده کش ها، باکتری کش ها، حیوانات کش ها، میکروب کش ها، قارچ کش ها، لامپ کش ها و مواد شیمیایی مصنوعی مرسوم برای محافظت از محصولاتی مانند غلات و محصولات زراعی استفاده می کنند. نانوتکنولوژی به طور فزاینده ای در فرمولاسیون آفت کش ها برای افزایش کارایی و کاهش اثرات زیست محیطی ادغام می شود. تکنیک های کشاورزی فشرده و استراتژی های مدیریت یکپارچه آفات (IPM) تولید محصول را علی رغم نوسانات آب و هوایی و الگوهای نامنظم بارندگی بهینه می کند. دفول‌کننده‌ها، خشک‌کننده‌ها، بخورها، لاروکش‌ها، تخم‌کش‌ها، سیل‌کش‌ها، لکه‌کش‌ها و دفع‌کننده‌ها نقش مهمی در مدیریت آفات در مناطق کشاورزی، ساخت‌وسازهای زیرساختی و فضاهای مسکونی دارند. در حالی که آفت‌کش‌ها به بهره‌وری محصولات کشاورزی کمک می‌کنند، آگاهی در مورد اثرات بالقوه سلامتی آن‌ها افزایش می‌یابد که باعث افزایش تقاضا برای غذاهای ارگانیک و شیوه‌های کشاورزی پایدار می‌شود. با گسترش فعالیت های کشاورزی و توسعه زیرساختی، بازار با پیشرفت در فناوری های آفت کش ها و چارچوب های نظارتی به تکامل خود ادامه می دهد.

 

ترجمه: ناظم رامتین