اسپانیا و پرتاپ نانوماهواره با هدف امنیت غذایی، کشاورزی پایدار 

پایگاه خبری Da1news: اسپانیا با پرتاب آتی نانوماهواره افتتاحیه خود به نام پلاترو آماده است تا جهشی قابل توجه در فناوری فضایی در بخش کشاورزی داشته باشد.

به گزارش گروه علمی و فناوری اخبار روزانه کشاورزی، وزارت کشاورزی، شیلات، آب و توسعه روستایی اسپانیا در آینده نزدیک نانوماهواره ای با هدف دستیابی به امنیت و کیفیت غذایی بیشتر از طریق تولید کشاورزی پایدار و تحقیقات دریایی است به فضا پرتاب خواهد کرد

این نانوماهواره که از شش واحد مکعبی ده سانتی متری تشکیل شده است، مجهز به دوربینی با دقت بالا است که قادر است تصاویری از سطح زمین را با وضوح نزدیک به پنج متر ثبت کند.

این پروژه که توسط وزارت کشاورزی، شیلات، آب و توسعه روستایی با همکاری آژانس مدیریت کشاورزی و شیلات (آگاپا) رهبری می‌شود، هدف آن دستیابی به این نقطه عطف تا پایان سال 2023 است.

کارمن کرسپو، وزیر ناظر این ابتکار، تاکید کرده است که پلاترو در حوزه نانوماهواره ها برجسته است.

این یکی از خلاقانه‌ترین نانوماهواره‌های تا به امروز خواهد بود که از یک دوربین چند طیفی پیشرفته برای تصویربرداری استفاده می‌کند. کرسپو گفت، پیشرفت تکنولوژیکی و پتانسیل پیشرفت این پروژه را نشان می دهد.

این ابتکار بر تعهد ما به پیشرفت فناوری، با یک مأموریت اصلی برای ارزیابی تأثیر تغییرات آب و هوا بر کشاورزی و شیلات، و ارتقای مدیریت تنوع زیستی تأکید می‌کند.» کرسپو اضافه کرد.

این ماهواره که در ارتفاع 560 کیلومتری می چرخد، هر چهل و هشت ساعت یک بار یک مدار بر فراز اندلس را تکمیل می کند و جمع آوری اطلاعات جامع را تسهیل می کند.

این پروژه که بخشی از یک پروژه اروپایی به نام Smartfood است، با هدف دستیابی به امنیت و کیفیت غذایی بیشتر از طریق تولید کشاورزی پایدار و تحقیقات دریایی است.