استفاده از ظرفیت مهندسین بخش کشاورزی در اجرایی شدن اصل ۴۴

پایگاه خبری DA1news: جعفر قادری در دیدار با رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: استفاده از ظرفیت مهندسین بخش کشاورزی موجب اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی خواهد شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سنم فارس، جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان با تاکید بر اینکه حوزه کشاورزی تعیین کننده خیلی از پارامترهاست که منجر به افزایش بهره وری می باشد و سازمان نظام مهندسی به عنوان یک نهاد مهندسی و تخصصی می تواند بیشترین نقش را داشته باشد افزود: ما در کمیسیون های مختلف از جمله کمیسیون کشاورزی بدنبال واگذاری سایر مجوزها از بخش دولتی به بخش خصوصی هستیم که سازمان نظام مهندسی کشاورزی به دلیل ظرفیت و موقعیت خود در این امر  دارای جایگاه ویژه ای است.

قادری اظهار داشت: رسالت اصلی نظام مهندسی کشاورزی کمک به کشاورزی و کشاورز می باشد که براین اساس و بررسی صورت گرفته در سازمان فارس با مدیریت مهندس احمدی توانسته است با به کارگیری موازین‌ علمی و فنی؛ استاندارها، اصول و ضوابط مهندسی به حفظ و احیای منابع پایه کمک کند.

وی گفت: تلاش این است که با اجرای طرح امنیت غذایی و تسهیل و بهبود در  فرایند صدور مجوزها از طریق قانون گذاری بتوان از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشاورزی استفاده ویژه ای کرد.

مهارت آموزی اساس بهره وری

همچنین در این نشست محمد جواد احمدی ضمن ارائه گزارشاتی در مورد فعالیت های سازمان افزود: سیاست سازمان در حوزه آموزش، توسعه مهارت آموزی با رویکرد مهارت محوری در بخش کشاورزی است؛ چرا که به اعتقاد ما مهارت آموزی اساس بهره وری می باشد.

رئیس سازمان فارس با اشاره به اهمیت اشاعه دانش و و احصا اطلاعات کشاورزی، تصریح کرد: ایجاد پایگاه اطلاعات فنی و مهندسی و طرح دانش بنیان سهم بری دانش از تولید (سدات) از مناسبت های جدید بین کشاورزان و صاحبان دانش است که توسط سازمان مرکزی اجرایی شده است و ما باید این ظرفیت را با کمک سازمان جهاد کشاورزی در فارس اجرایی نماییم.

وی همچنین افزود: با ایجاد زنجیره مدیریتی مربوط به صدور مجوزها سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع‌طبیعی کشور با ایجاد زیر ساخت های الکترونیکی بعد از سازمان انرژی اتمی توانست به مقام دوم دستگاه اجرایی سبز در زمینه صدور مجوزها دست پیدا کند که قطعا با راه اندازی این پایگاه  اطلاعات فنی و مهندسی شفاف سازی دقیق در  بخش های مختلف کشاورزی اتفاق خواهد افتاد و موجب تسهیل بیش از پیش در امر صدور مجوزها خواهد شد‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *