استفاده از ظرفیت سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در زمینه پایش وحد نگاری اراضی کشاورزی

پایگاه خبری Da1news: رئیس سازمان امور اراضی کشور در دیدار با رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح بر لزوم استفاده از ظرفیت و توانایی این سازمان در مورد رصد و پایش تصاویر ماهواره ای محدوده اراضی کشاورزی تأکید کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در این نشست گفت: لازمه صدور اسناد تهیه نقشه‌های دقیق است که برای این کار می‌توان از ظرفیت و توانایی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح استفاده کرد.

وی افزود: در دو زمینه می‌توان از سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح کمک گرفت، یکی از این موارد پایش اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز است و مورد دیگر حدنگاری و مشخص کردن حدود مالکیت اراضی کشاورزی برای صدور اسناد اراضی کشاورزی است.

رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نیز در این نشست گفت: در جهت کمک به مردم و پیشبرد اهداف نظام موظف به ارائه اطلاعات به سازمان‌ها هستیم تا بتوانیم مشکلات مردم را حل کنیم.

امیر سرتیپ مجید فخری افزود: تفاهمنامه همکاری بین وزیر دفاع و وزیر جهاد کشاورزی زمینه مناسبی را فراهم کرده است تا کارهای مشترکی با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان امور اراضی انجام شود.

همچنین مقرر شد کمیته مشترک کارشناسی بین سازمان امور اراضی کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح برای تبیین موضوعات فنی و تخصصی تشکیل و توسعه همکاری‌ها در این زمینه تسریع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *