استاندار قزوین: بازار آب تعامل بخش سنتی و مدرن کشاورزی را فراهم می کند

پایگاه خبری DA1news: محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین  در دیدار با نخبگان، تولیدکنندگان برتر، تشکل‌ها و فعالین بخش کشاورزی اظهار داشت: بخش کشاورزی در موضوع اقتصاد استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و میزان توجه به بخش کشاورزی به طور قطع یکی از شاخص های ارزیابی خدمت گذاری شایسته به مردم استان است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی ،محمدمهدی اعلایی افزود: در سال گذشته مقوله ساماندهی آب و ایجاد زیرساخت برای بهره وری مصرف منابع آب در دستور کار قرار داشت که یکی از بارزترین مقوله های آن راه اندازی بازار آب است که تعامل بخش سنتی و مدرن کشاورزی را فراهم می کند.

اعلایی با بیان اینکه یک درصد از آب کشاورزی در بازار آب تبادل خواهد شد، گفت: بخش مدرن مخاطب اتلاف آب در بخش کشاورزی نیست و بازار آب می تواند منجر به استفاده بیشتر بخش مدرن از آب باشد.

استاندار قزوین اضافه کرد: موضوع زیرساخت سخت افزاری و نرم افزاری در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و در استان باید مورد توجه باشد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: استان قزوین در همه حوزه های کشاورزی دارای مزیت است و در کشور حرف برای گفتن دارد، البته فعالان و دست اندکاران این حوزه هم در سطح کشور حرف برای گفتن دارند و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

وی افزود: برای نقش آفرینی افزایش تولید در استان و کشور بخش کشاورزی باید به صورت ویژه تر مورد توجه قرار گیرد که این مهم در

دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و فعالین کشاورزی در هر جایی که احساس می کنند باید مدیران استان در جهت تسهیل امور نقش آفرینی کنند، ورود داشته باشند.

اعلایی با بیان اینکه نظام تأمین مالی در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است و تشکل های مدرن تأمین مالی در بخش کشاورزی باید راه اندازی شود، گفت: نظام تأمین مالی فقط بانک نیست و باید به سمت تنوع در روش های تأمین مالی فعالیت ها برویم، موضوعی که در باورهای دینی هم وجود دارد و می تواند با ابتکارات مختلف منجر به اثرگذاری شود‌.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: بخش دانش بنیان حوزه کشاورزی یکی از مواردی است که در استان قزوین نسبت به آن عقب ماندگی وجود دارد و باید در این حوزه ورود جدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *