احیا و پایدارسازی دشت قزوین نیازمند وحدت فکری در دستگاه‌های متولی است

پایگاه خبری DA1news: رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به ۶ دستگاه کنش‌گر اصلی در طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین باید برای اجرای آن یک وحدت فکری و رویه مناسب در دستگاه‌های متولی صورت پذیرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، محمدحسین عطایی روز چهارشنبه در نشست احیا و پایدارسازی دشت قزوین با بیان این مطلب افزود: نقش دستگاه‌های متولی به ویژه شرکت آب منطقه‌ای در این طرح بسیار پررنگ بوده و باید بیش از سایرین در این راستا همراهی کند.

وی اضافه کرد: اهمیت کشاورزی پایدار در این طرح یعنی به تمامی مولفه‌های محیطی اشاره شود ‌و بتوانیم به نحو مطلوب در تمامی عرصه‌های تولیدی و زیرساختی استان به هدف مطلوب برسیم.

عطایی تصریح کرد: ایجاد وحدت فکری – شناختی و تفکر سیستمی نسبت به دشت قزوین در نزد واحدهای مختلف جهاد کشاورزی و نیز دستگاههای وظیفه مند، اقدام سیستمی در حیطه جغرافیایی دشت و تطبیق وضعیت فعلی با الگوی کشاورزی پایدار و برنامه ریزی کلان برای رسیدن به وضعیت مطلوب از دلایل اصلی و عمومی این طرح خواهد بود.

این مسئول به اهداف اختصاصی این طرح اشاره کرد و گفت: حفاظت از منابع تولید به ویژه، آب، خاک، جنگل مرتع و محیط زیست با رویکرد ارتقاء بهره وری و در راستای کشاورزی پایدار و همچنین ارتقاء امنیت و اقتدار غذایی و خود اتکایی در محصولات اساسی و راهبردی از عمده اهداف اختصاصی طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین است.

عطایی اضافه کرد: ما در اهداف اختصاصی این طرح می‌خواهیم به توسعه زنجیره های تولید و ارزش با رویکرد مدیریت مشارکتی و فناوریهای نوین بهبود و توسعه نظام‌های بهره‌برداری پیشرفته دست یابیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: احیا و پایدارسازی دشت قزوین یکی از تاکیدات مهم رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی بوده و برای آن اعتبارات مصوب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *