احمدی صومعه عنوان کرد: شوری، چالش بزرگ پیش روی بخش کشاورزی کشور

پایگاه خبری DA1news: معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تات، گفت: با توجه به تغییر اقلیم و كاهش كیفیت منابع آب؛ آینده ی كشاورزی كشور به پژوهش های شوری و دیم وابسته است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان تات، به نقل از روابط عمومی مرکز ملی تحقیقات شوری، معاون توسعه مدیریت و منابع و مدیرکل دفتر خدمات فنی و پشتیبانی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با هدف بررسی توانمندی و ظرفیت ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات مرکز ملی تحقیقات شوری به یزد سفر کردند.
احمدی صومعه با بیان این که کشاورزان سنتی به دلیل وجود تورم و افزایش قیمت محصولات کشاورزی متوجه کاهش بهره وری در شرایط شور نمی شوند، شوری را عامل کاهش عملکرد تدریجی و تولید محصولات کشاورزی دانست و از آن به عنوان چالش بزرگ پیش روی بخش کشاورزی کشور یاد کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر حمایت تمام قد از پروژه ها و پژوهش های مرتبط با شوری در بخش کشاورزی از قول مساعد به منظور پیگیری تصویب طرح کلان شوری در سازمان خبر داد و نگاه سازمان به مرکز ملی تحقیقات شوری را نگاهی ویژه دانست.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تات گفت: منابع و ظرفیت های مالی موجود در تمامی زیر مجموعه های سازمان متعلق به همه ی سازمان است و با مدیریت مناسب و پرهیز از یکجانبه گرایی چالش تامین هزینه ی تمامی زیرمجموعه های بزرگ و کوچک سازمان حل و بر طرف خواهد شد.

احمدی صومعه با اشاره به انعکاس دستاوردهای مرکز ملی تحقیقات شوری در سازمان و کشور، گفت: عملکرد مرکز باید در زمینه معرفی دستاوردها و نتایج اثربخش در سطح کلان پررنگ شود و این مهم نیازمند اهتمام بیشتر همکاران در این زمینه است.

وی در ادامه ضمن برشمردن برخی مشکلات و محدودیت های موجود در زمینه مسائل و منابع تملکی، موضوعات مربوط به تامین آب را اولویت نخست تخصیص این منابع دانست و تخصیص منابع به سایر موارد پرهزینه را بر اساس مسائل اولویت دار اعلام کرد. همچنین مسائل مربوط به مستند سازی و پیگیری تعیین تکلیف تمامی ایستگاه ها و منابع مشکل دار و دارای چالش از دیگر مواردی بود که احمدی صومعه در این بازدید مطرح کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان تات با اشاره به مباحث مربوط به چابک سازی سازمان گفت: چابک سازی لزوما به معنای کوچک کردن بخش هایی از سازمان نیست و منظور از این امر دیده شدن اولویت ها در اصلاح ساختارهای مشکل دار و ناکارآمد سازمان است و ممکن است در برخی قسمت ها ساختار گسترده تر نیز شود.

احمدی صومعه همچنین توجه و اهتمام استان یزد و پیگیری به منظور در اختیار گرفتن ظرفیت ها و منابع موجود استان برای ارتقای مرکز ملی تحقیقات شوری را یکی از راه های تامین منابع این مرکز دانست و خواستار توجه ویژه به این مورد شد.

گفتنی است؛ در پایان این بازدید، خشنود، مدیر کل دفتر منابع انسانی و نوسازی اداری و یوسفیان، مدیر کل امور مالی در نشستی صمیمی با برخی از کارمندان و اعضای هیات علمی مرکز ضمن شنیدن نقطه نظرات و مشکلات آنان قول پیگیری و مساعدت های لازم در این زمینه دادند. همچنین فرهنگی، مدیرکل دفتر خدمات فنی و پشتیبانی از مهمانسرای مرکز و سایر بخش های نیازمند توجه در مرکز بازدید به عمل آورد.

 

منبع: روابط عمومی سازمان تات