اجرای ۱۹۳ طرح مشاغل خانگی در بخش کشاورزی گیلان

پایگاخ بری DA1news:  رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای ۱۹۳ طرح مشاغل خانگی در بخش کشاورزی استان گفت: این طرح‌ها در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی، توسعه گلخانه و سایر موارد است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، صالح محمدی ، با اشاره به جزئیات بیشتر از وضعیت کشت و زرع در گیلان اظهار کرد: استان گیلان برنج ۲۰ میلیون ایرانی را تأمین می‌کند و سهم پررنگی در تأمین امنیت غذایی کشور دارد.

وی از نشای ۷۲ درصد شالیزارهای گیلان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۷۱ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان معادل ۷۲ درصد نشاکاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر لزوم توجه به تغذیه خاک در زمان کشت محصول تصریح کرد: شالیکاران برای دریافت کود مورد نیاز خود به تعاونی‌ها مراجعه کنند.

محمدی با اشاره به نزولات جوی و بارندگی‌های اخیر، بیان کرد: شالیکاران در زمان بارندگی حتماً زهکشی مزارع خود را بررسی کنند و مراقب انباشت آب اضافه در شالیزارهای خود باشند.

وی با اشاره به اینکه آب سد سفید رود از نیمه دوم اردیبهشت رها سازی شده افزود: تاکنون ۶۷ درصد از مزارع داخل شبکه آبیاری و ۵۶ هزار هکتار از شالیزارهای خارج از شبکه نشاء شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در بخش دیگر این گفتگو، با تاکید بر توجه به اشتغال در بخش‌های مختلف اضافه کرد: برای رونق مشاغل خانگی در گیلان در یک سال گذشته ۶۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

محمدی از اجرای ۱۹۳ طرح مشاغل خانگی در بخش کشاورزی در گیلان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها در زمینه پرورش گل و گیاهان زینتی، توسعه گلخانه، پرواربندی، گاوداری، حمایت از مرغ و اردک بومی، ماهیان سرد آبی و گرمآبی و … بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *