اجرای طرح سامانه سردسیری در کرمانشاه امسال تعیین تکلیف می‌شود

پایگاه خبری Da1news: عضو هیئت رئیسه و نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان، گفت: اجرای طرح سامانه سردسیری در کرمانشاه امسال تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی محمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمانشاه در بخش کشاورزی، اظهار کرد: نخود استان کرمانشاه یکی از محصولاتی است که به لحاظ کیفیت در کشور جایگاهی ویژه پیدا کرده است.

وی افزود: جایگاه نخست نخود استان کرمانشاه علاوه بر تأمین بخش عمده نیاز داخلی به سراسر دنیا نیز صادر می‌شود اما باید توجه داشت که برای حفظ جایگاه این محصول نیازمند برنامه‌های مناسب هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای مربوط به نخود و تبدیل آن به یک برند شاخص جهانی از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

رشیدی در ادامه به تأثیر و نقش نمایندگان مجلس در حوزه کشاورزی، گفت: حمایت از گندمکاران در مجلس شورای اسلامی و اختصاص تعداد بیشتری تراکتور به کشاورزان حاصل تلاشی است که از سوی نمایندگان استان کرمانشاه صورت گرفته است.

وی با اشاره به ظرفیت استان کرمانشاه در تولید برخی محصولات در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: در این مناطق با توجه به وجود شرایط مناسب برای کشت انواع محصولات سازگار با آب و هوای گرم مانند خرما شرایط خوبی فراهم خواهد کرد تا بتوانیم در این زمینه نیز شاهد رشد و پیشرفت باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم کرمانشاه با تاکید بر اجرای طرح‌های سردسیری و گرمسیری، بیان کرد: طرح سردسیری در بودجه امسال به طور جدی مطرح شده و بودجه مربوطه برای راه‌اندازی آن در سال جاری پرداخت خواهد شد و در طرح گرمسیری نیز با توجه پیگیری‌ها اما هنوز در اجرای فاز دوم و سوم مشکلاتی وجود دارد.

رشیدی ادامه داد: با توجه به مطالعات انجام شده در اجرای سامانه سردسیری و ملی بودن این پروژه با اجرای سامانه سردسیری در استان کرمانشاه مدیریت و مهار کردن ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح سردسیری استان کرمانشاه مشکل تأمین آب شرب و صنعتی را در پی دارد، عنوان کرد: همچنین با اجرای این طرح رودخانه قره‌سو همیشه پر از آب خواهد بود و به بالا رفتن ظرفیت مزارع حاشیه این استان نیز کمک بزرگی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *