اجرای طرح جهش تولید در تمام دیمزارهای آذربایجان شرقی در کشت بهاره

پایگاه خبری Da1news: طرح جهش تولید در دیمزارها و انتقال تولید محصولات جالیزی، سبزی و صیفی از برنامه‌های اصلی در کشت بهاره سال ۱۴۰۲ در استان آذربایجان شرقی است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: در کشت بهاره در حوزه دیم، اجرای طرح جهش تولید در کل دیمزارهای این استان به مساحت ۷۵۰ هزار هکتار را داریم.

اکبر فتحی افزود: در این طرح گندم، دانه‌های روغنی، علوفه و سایر محصولات نباتی که مشمول کشت دیم هستند که در دیمزارهای استان آذربایجان شرقی کاشت می‌شوند.

وی از حذف آیش در سال جاری در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار داشت: در این اراضی تناوب کشت برای پایداری تولید لحاظ خواهد شد.

فتحی در مورد زراعت آبی در بهار امسال تصریح کرد: زراعت آبی این استان شامل محصولات جالیزی، سبزی و صیفی می‌شود و با توجه به این که توسعه گلخانه‌ها وضعیت خوبی دارد، برنامه ما این است این نوع زراعت‌ها را به سمت گلخانه‌ها و محیط‌های کنترل شده سوق دهیم.

وی در همین حال ادامه داد: زراعت بهاره محصولات سبزی و صیفی و جالیزی براساس الگوی کشت به تفکیک شهرستان‌ها، دهستان‌ها و حتی به تفکیک روستاها صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: سهم هر یک از محصولات براساس ظرفیت و ویژگی‌های روستاها مشخص شده و همکاران در مراکز جهاد کشاورزی و کارشناسان پهنه راهبری می‌کنند تا کشت بهاره براساس الگوی کشت انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *