آیا مزارع ارگانیک «نقاط داغ آفت» هستند؟

پایگاه خبری DA1news: آیا مزارع ارگانیک «نقاط داغ آفت» هستند؟ مطالعه افزایش استفاده از آفت کش ها را در مزارع همسایه بررسی می کند.

به گزارش گروه علمی اخبار روزانه کشاورزی، قهرمانان کشاورزی ارگانیک مدت‌هاست که آن را برای انسان و زمین دوستانه‌تر نشان می‌دهند. اما پژوهشگران گفتند که یک مطالعه جدید در یکی از شهرستان‌های کالیفرنیا با افزایش سطح زیر کشت آن‌ها تأثیر شگفت‌انگیزی را نشان داد: مزارع معمولی در نزدیکی آفت‌کش‌های بیشتری استفاده می‌کردند که احتمالاً در بالای تهدید افزایش یافته حشرات برای محصولاتشان باقی می‌ماند.

اشلی لارسن، نویسنده اصلی این مطالعه در مجله ساینس این هفته، گفت که درک آنچه اتفاق می افتد می تواند برای جلوگیری از آسیب رساندن کشاورزان ارگانیک و معمولی به عملیات یکدیگر مهم باشد.

ما انتظار داریم در آینده محصولات ارگانیک افزایش یابد. چگونه مطمئن شویم که این باعث آسیب ناخواسته نمی شود؟» لارسن، دانشیار دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا، پرسید.

در مقابل، محققان دریافتند که وقتی مزارع ارگانیک توسط سایر مزارع ارگانیک احاطه می‌شوند، استفاده از آفت‌کش‌ها کاهش می‌یابد، که این تیم فکر می‌کند ممکن است به دلیل اتکای مشترک آنها به حشرات باشد که دشمنان طبیعی آفات کشاورزی هستند.

مزارع ارگانیک مجاز به استفاده از آفت کش های تایید شده خاص هستند، اما اغلب ابتدا به “حشرات خوب” روی می آورند که آفات را شکار می کنند. لارسن گفت: «به نظر می‌رسد که خوشه‌بندی یا تمرکز میدان‌های آلی می‌تواند آن مزیت یا آن راه‌حل را ارائه دهد.

آیا مزارع ارگانیک و معمولی باید از هم جدا باشند؟
محققان 14000 مزرعه را در شهرستان کرن کالیفرنیا در یک دوره هفت ساله تجزیه و تحلیل کردند.

طبق گزارش USDA، سطح زیرکشت مزارع ارگانیک از سال 2000 روند صعودی داشته است، اگرچه هنوز کمتر از 1 درصد از کل زمین های کشاورزی در ایالات متحده را تشکیل می دهد. همانطور که این تغییر رخ می دهد، لارسن و تیم او می گویند که جدا نگه داشتن مزارع ارگانیک و معمولی به اندازه کافی می تواند برای هر دو مفید باشد.

اما بسیاری از کشاورزان، اعم از معمولی و ارگانیک، از ایده سیاست هایی که ممکن است محل استفاده از روش های مختلف را محدود کند، مخالف هستند. و برخی از محققان خارجی گفتند قبل از بررسی توصیه‌های سیاستی به مطالعه بیشتری نیاز است.

آنها خاطرنشان کردند که این مطالعه نوع یا تعداد حشرات در مزارع مختلف را اندازه گیری نکرد، به این معنی که افزایش استفاده از آفت کش ها ممکن است فقط یک اقدام احتیاطی بوده باشد.

کیتی راجرز، مدیر مزرعه در مزرعه ارگانیک تتر و مرکز عقب نشینی، در داخل گلخانه در تاسیسات، 21 مارس 2024، در نوبلزویل، ایندیانا، ایستاده است.
کیتی راجرز، مدیر مزرعه در مزرعه ارگانیک تتر و مرکز عقب نشینی، در داخل گلخانه در تاسیسات، 21 مارس 2024، در نوبلزویل، ایندیانا.AP Photo/Darron Cummings ایستاده است.
کشاورزان معمولی مزارع ارگانیک را به عنوان “نقاط داغ” آفات در نظر می گیرند.
کریستین کروپکه که به عنوان استاد حشره شناسی در دانشگاه پردو در مورد حشرات مطالعه می کند و در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: با این حال، “مجموعه داده های چشمگیر” این مطالعه را برای ایجاد سوالات ارزشمند در مورد شیوه های کشاورزی و آفت کش ها مفید می کند. او گفت که تعداد کلی حشرات در حال کاهش است، پدیده ای که برخی از دانشمندان آن را “آخرالزمان حشرات” نامیده اند، اما استفاده از آفت کش ها در حال کاهش نیست.

کروپکه گفت این تحقیق نشان می‌دهد که چگونه کشاورزان معمولی با عملیات ارگانیک نزدیک «به عنوان نقطه کانونی شیوع احتمالی» رفتار می‌کنند.

دیوید هاویلند، حشره شناس دانشگاه کالیفرنیا نیز که در این مطالعه دخالتی نداشت، موافق بود. وی مبارزه در شهرستان کرن را برای کنترل تیزبردار بال شیشه ای توصیف کرد که باغ های مرکبات را آلوده می کند و می تواند بیماری های ویرانگر گیاهی را به انگور، بادام و برخی محصولات دیگر وارد کند.

سازمان‌های غیر دولتی هشدار می‌دهند که میوه‌ها و سبزیجات به‌طور فزاینده‌ای توسط «مواد شیمیایی همیشگی» آلوده می‌شوند
“با کوچکترین خطا، جریمه هایی وجود دارد”: ناامیدی کشاورزان اتحادیه اروپا با انباشته شدن کاغذبازی ها افزایش می یابد
هاویلند گفت که نقشه‌های منطقه‌ای مزارع ارگانیک را به‌عنوان «این نقاط داغ بزرگ و باورنکردنی که در آن تعداد زیادی از این آفت وجود دارد» را نشان می‌دهد. او گفت که در نتیجه، کشاورزان معمولی همسایه مجبورند مصرف سموم خود را افزایش دهند.

Yichao Rui، یک متخصص کشاورزی در پوردو، گفت که نوع واکنش کشاورزان همیشه به دلیل افزایش واقعی آفات نیست. گاهی اوقات، آن را فقط برای “آرامش ذهن”. و کیتی راجرز، که مدیریت یک مزرعه ارگانیک در خارج از ایندیاناپولیس را بر عهده دارد، گفت که در بسیاری از موارد این تصور اشتباه است که کشاورزان ارگانیک در حال پناه دادن به آفات انبوه هستند.

او گفت: “ما در اکثر مزارع ارگانیک، در مزرعه ای که به خوبی مدیریت می شود، جمعیت حشرات مضر را پرورش نمی دهیم.” ما ابتدا با ابزارهای دیگر با آنها مبارزه می کنیم. زیرا حشرات بد هنوز هم محصول من را از بین می‌برند.»

راجرز گفت که در بسیاری از موارد این تصور اشتباه است که کشاورزان ارگانیک در حال پناه دادن به آفات گسترده هستند.
راجرز گفت در بسیاری از موارد این تصور اشتباه است که کشاورزان ارگانیک در حال پناه دادن به آفات گسترده هستند.

“ارزیابی کل نگر” از شیوه های کشاورزی مورد نیاز است
روی گفت که بررسی پیامدهای زیست محیطی کشاورزی ارگانیک یک هدف شایسته است و هم مزارع ارگانیک و هم مزارع معمولی جای پیشرفت دارند. اما او فکر می‌کند که نگاه کردن به استفاده از آفت‌کش‌ها عواملی مانند سلامت انسان، کیفیت هوا و آب و تنوع اکوسیستم را که می‌تواند تحت تأثیر روش‌های مختلف کشاورزی قرار گیرد، در نظر نمی‌گیرد.

او گفت: «ما باید یک ارزیابی کل نگر از مزایا و معاوضه های همه این شیوه های کشاورزی داشته باشیم.

برد وتلی، کشاورز ایندیانا که به طور متعارف غلات کشاورزی می کند، گفت که از زمانی که همسایه اش چهار سال پیش به محصولات ارگانیک روی آورد، هیچ تغییری در وضعیت کنترل آفات خود مشاهده نکرده است.

او فکر می‌کند که کشاورزان ممکن است سریع‌تر از آفت‌کش‌های بیشتری برای محصولات پرارزش مانند میوه‌ها، سبزیجات و آجیل در کالیفرنیا استفاده کنند، در حالی که محصولات ردیفی که او مانند ذرت و لوبیا پرورش می‌دهد به اندازه هر هکتار ارزش ندارند، بنابراین نیاز به یک هکتار است. تغییر بزرگتر در تعداد حشراتی که او در مزرعه خود دیده بود قبل از اینکه به سمپاشی بیشتر برسد.

وتلی بیشتر به مدیریت خاک اهمیت می داد. او مراقب کاشت محصولات پوششی است و برای کاهش شخم کاری که می تواند باعث فرسایش خاک و آلودگی آبراه ها شود، تلاش کرده است، و گفت که کشاورزی ارگانیک گاهی هنوز هم شامل خاک ورزی است.

کشاورزی مرسوم چه تاثیری بر ارگانیک دارد؟
در همین حال، کشاورزان ارگانیک ابراز نگرانی کردند که این مطالعه به اثرات مزارع ارگانیک بر مزارع معمولی می‌پردازد، اما برعکس نیست. به عنوان مثال، آنها می توانند گواهینامه خود را تا سه سال از دست بدهند، اگر مواد ممنوعه در زمین های آنها اعمال شود، حتی اگر تصادفی، طبق USDA.

والتر گلدشتاین، یک پرورش‌دهنده ذرت در ویسکانسین که هم دانه‌های ارگانیک و هم غیرارگانیک تولید می‌کند، در مزرعه‌ای ارگانیک در میان مزرعه‌های مرسوم بزرگ شد و هنوز جابجایی آفت‌کش‌ها را به خاطر دارد.

او گفت: “فقط این بوهای واقعا عجیب وجود دارد.” «بوی شیمیایی. بوی چیزهای کارخانه ای می دهند.»

جی شیپمن، که مالک یک مزرعه ارگانیک در شهرستان کرن در نزدیکی مزرعه ارگانیک بزرگ دیگر است، گفت که دوست دارد در کنار فردی با شیوه‌های مشابه کشاورزی کند «نه فقط به این دلیل که اقتصادی است، بلکه به این دلیل که «من اینگونه غذا می‌خورم. من می خواهم خانواده ام اینگونه غذا بخورند.»

او افزود، با این حال، او در کشاورزی متعارف بزرگ شده است و می‌داند که تلاش برای متقاعد کردن کشاورزان برای انجام کاری متفاوت می‌تواند «تغییر سخت، بلعیدن سخت» باشد.

راجرز، مدیر مزرعه ارگانیک ایندیاناپولیس، بیشتر عمر خود را در کشاورزی معمولی گذراند و می گوید که به او آموخته اند که کشاورزان ارگانیک “دشمن” هستند. او اکنون عمیقاً متعهد به یک مزرعه کوچک ارگانیک و احیاکننده با سبزیجات، کندوها و یونجه است.

راجرز گفت که می‌تواند مزایای خوشه‌بندی مزارع ارگانیک را در کنار هم ببیند، اما فکر می‌کند تقسیم کشاورزان ارگانیک و معمولی همانطور که محققان پیشنهاد کردند می‌تواند «قطبی‌تر» باشد.

او گفت: «در عمیق‌ترین سطح، همه ما مباشر زمین هستیم و همه ما در واقع می‌خواهیم کمک کنیم.»

 

ترجمه: ناهید حسینی

منبع: یورو نیور