آلوده‌بودن محصولات کشاورزی ایرانی از سوی امارات‌ رد شد

به گزارش DA1news: ابوظبی شایعات درباره آلوده به سموم بودنِ محصولات کشاورزی که اخیرا از ایران به امارات صادر شده است را تکذیب کرد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، سازمان کشاورزی و ایمنی غذایی ابوظبی با تکذیب صحت آنچه در رسانه‌ها مبنی بر وجود محصولات کشاورزی آلوده ایرانی در بازارهای کشور منتشر شده است، اعلام کرد که همه محصولات غذایی با شرایط ایمنی و سلامت مطابقت دارند.

این سازمان در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، سلامت همه مواد غذایی و محصولات کشاورزی که در ابوظبی معامله می‌شود و مطابقت آنها با تمام الزامات لازم را تأیید کرد.

سازمان کشاورزی ابوظبی اعلام کرد: معامله کالایی در بازارهای امارات مجاز نیست مگر اینکه ایمنی و سلامت بودن آن تأیید شود.

این سازمان تاکید کرد که محصولات کشاورزی و غذایی وارداتی را زیر نظر دارد و ایمنی و مناسب بودن آنها را قبل از اجازه عرضه به بازار بررسی می‌کند.

سازمان کشاورزی ابوظبی همچنین بر اهتمام خود برای پیگیری اخبار منتشر شده در مورد مطابقت، تناسب، سلامت و ایمنی مواد و محصولات مختلف غذایی و کشاورزی در سراسر جهان تاکید کرد و گفت: ما پس از تایید صحت اخبار، در صورت کشف محصولات نامناسب، ناسازگار یا نامناسب برای مصارف انسانی، محصولات غیر حلال یا حاوی مواد غیرمجاز، اقدامات پیشگیرانه سریع یا اصلاحی را انجام خواهیم داد به نحوی که آن محصولات را ضبط و از بازار خارج می کنیم و تدابیر لازم را برای جلوگیری از تکرار آن در بازارها طبق نظر سازمان به کار می‌گیریم .

رسانه‌های امارات دو روز پیش اخباری مبنی بر انتشار محصولات کشاورزی ایرانی آلوده به باقیمانده‌های سموم خطرناک در بازارهای ابوظبی پایتخت و دیگر مناطق امارات منتشر کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *