آذربایجان غربی ۴۰ درصد سهم صادرات سیب کشور را دارد

به گزارش DA1news: رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سهم امسال این استان از مجموع ۱۳۰ هزار تُن صادرات سیب انجام شده در کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بوده است.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، اکبر کرامتی افزود: آمار رسمی و ثبت شده صادرات سیب استان از طریق گمرکات ۳۰ هزار تُن بوده ولی این میزان تا ۴۵ هزار تُن نیز تخمین زده می‌شود که البته توسط گمرکات سایر استان‌ها صادر شده است.

وی با اشاره به روند کند صادرات سیب درختی استان اظهار کرد: ۴۵۰ هزار تُن سیب درختی در سردخانه‌های استان باقی مانده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: هر ۲ هفته یکبار جلساتی با نمایندگان تجار و بازرگانان جهت رصد بازار و همچنین نیاز سنجی بازارهای هدف انجام می‌شود تا علاوه بر شناسایی و اخذ مشکلات ذائقه مشتریان نیز سنجیده شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی درباره خرید سیب صنعتی در استان گفت: برنامه ریزی برای خرید سیب درختی صنعتی استان در سال آینده از امسال در دست اقدام است.

کرامتی با بیان اینکه امسال ۳۰۰ هزار تن سیب صنعتی در استان خریداری شده است، اضافه کرد: مقرر شده است تا بانک کشاورزی از طریق معرفی جهاد کشاورزی و از محل اعتبارات مشخص به مراکز جمع اوری سیب صنعتی جهت تامین نقدینگی تسهیلات سرمایه در گردش پرداخت کند.

باغداران آذربایجان‌غربی سالانه با برداشت بیش از یک میلیون تُن سیب، رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *