آذربایجان شرقی رتبه نخست تولید عدس/ افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم میانه

پایگاه خبری DA1news: سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از جمله سازمان های سرآمد و فعال در بخش های مختلف کشاورزی بشمار میرود.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی و بنابر خبرهای ارسالی مدیریت روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، طی روز گذشته اکبر فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خرید ۲۳۵ هزار تن گندم در استان تا پایان روز هشتم مرداد ماه امسال خبر داد و گفت: ۲۳۵ هزار تن گندم توسط اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی استان خریداری شده است که شاهد افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

رتبه نخست تولید عدس

همچنین مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان کسب رتبه نخست تولید عدس خبر داد و گفت: آذربایجان شرقی با تولید ۱۱ هزار تن عدس رتبه نخست تولید این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.
جلال رحیم زاده افزود: استان آذربایجان شرقی با بیش از ۱۵ هزار هکتار کشت محصول عدس، ۲۵ درصد از تولید عدس کشور را به خود اختصاص داده است.

بازدید از سیلوی سبلان و بررسی درصد سن زدگی

روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بستان آباد از ارسال خبری مبنی بر بازدید مسئول حفظ نباتات شهرستان بستان‌آباد از سیلوی سبلان خبرداد.

هدف از این گزارش که توسط خانم حبیب زاده مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بستان‌آباد انجام شد بررسی درصد سن زدگی در این سیلو عنوان شد.

افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم در شهرستان میانه

در ادامه اخبار ارسالی روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، بازدید معاون استاندار و فرماندار ویژه میانه از مراکز خرید تضمینی گندم شهرستان میانه بود.

بر اساس این گزارش، محمدباقر هنربر با بررسی بخش های مختلف سیلوها، کیفیت گندم خریداری شده را ارزیابی نموده، بر جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و تسریع در خرید و پرداخت وجوه گندم کشاورزان تاکید کرد.
محمدباقر هنربر با اشاره به بهبود وضعیت بارش ها نسبت به سال قبل، از افزایش ۲۰ درصدی تولید گندم در شهرستان میانه نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی با بیان اینکه گندم های تولیدی کشاورزان زحمتکش میانه در ۷ مرکز که سه مرکز آن سیلوی گندم هستند بصورت تضمینی خرید می شوند افزود: تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن گندم بصورت خرید تضمینی انجام گرفته و با توجه به میزان کشت گندم در شهرستان میانه، پیش بینی می شود ۷۰ الی ۷۵ هزار تن گندم نیز در روزهای آینده بصورت تضمینی خریداری شود.

اولین جلسه دفتر امور خاک 

به گزارش روابط عمومی مدیریت آب و خاک جهادکشاورزی استان، مدیرکل دفتر امور خاک معاونت آب و خاک وزارت و هیات همراه در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سراب حضور و جلسات توجیهی با روسای مراکز و کشاورزان پیشرو تشکیل شد.
ناصر دواتگر با اشاره به اینکه این دفتر می‌کوشد تا راهکارهای مقابله با چالش‌های حوزه خاک را احصا کند افزود: تکمیل مطالعات خاک یکی از مهمترین اقداماتی است که توسط این دفتر پیگیری می‌شود چرا که مطالعات به تعیین وضعیت حاصلخیزی و اصلاح الگوی کشت و … کمک می کند.

 

با تشکر از مدیریت روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی