کشت دانه روغنی کلزا در مزارع کشاورزی ساری آغاز شد

پایگاه خبری DA1news: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری از آغاز کشت کلزا در مزارع کشاورزی ساری خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روباط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان ساری، سید اسماعیل علوی با اشاره به اینکه در این شهرستان از ابتدای مهرماه و تا پایان آبان ماه کلزا کاشته می شود، اظهار کرد: اولین کشت دانه روغنی کلزا در یک هکتار اراضی پنبه زارکتی شهرستان ساری انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری تصریح کرد: سید اسماعیل حجازی فر اولین کشاورز ساروی اهل روستای گلنشین از توابع مرکز جهاد کشاورزی پنبه زارکتی است که در روزهای آغازین مهرماه در یک هکتار از مزارع شالیزاری خود مکانیزه، رقم آرجی اس کلزا کشت کرد.

وی افزود: کشاورزان برای تهیه حواله و خرید بذرهای اصلاح‌ شده کلزا از کارگزاری ها به مراکز جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه کنند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اهمیت کشت محصولات پاییزه، کودهای پایه ازته، فسفاته و پتاسه زراعت کلزا در سامانه پایش کودهای شیمیایی بارگذاری شده است و کشاورزان می‌توانند همزمان با دریافت حواله خرید بذر نسبت به تامین کودهای مورد نیاز کشت این محصول اقدام نمایند.

علوی با بیان اینکه 13 شرکت توزیع کننده بذر کلزای این شهرستان، تهیه و توزیع بذر کلزا را انجام می دهند، گفت: تاکنون ارقام بهاره هایولا 50، RGS و ارقام زمستانه نپتون و ناتالی به شهرستان ساری اختصاص یافته است.