کشاورزان نیشابور و میان جلگه کود یارانه ای دریافت کردند

پایگاه خبری DA1news: معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از توزیع بیش از 4 هزار و 700 تن انواع کود های شیمیایی ازته، فسفره و پتاسه در نیمه اول سال 1403 در بین کشاورزان و باغداران دو شهرستان نیشابور و میان جلگه خبر داد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، علی مبارکی معاون رئیس سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور در این رابطه گفت: از ابتدای سال 1403 از سهمیه 12 هزار و 117 تن کود این شهرستان در نیمه اول سال، حدود 4 هزار و 700 تن انواع کود شیمیایی یارانه دار برای مصرف در این شهرستان خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است .
وی در این خصوص افزود: کار تامین و توزیع کود شیمیایی در قالب شبکه تعاون روستایی بر عهده ی 15 عامل کارگزاری کود در اقصی نقاط شهرستان نیشابور ومیان جلگه است که از طریق شبکه تعاون روستایی و با کمک اتحادیه های تعاون روستایی و تعاونی تولید و تشکلهای مرتبط بین کشاورزان توزیع شده است .
مبارکی ادامه داد: بر این اساس همه کارگزاریها و تشکلهای مرتبط درشهرستان طبق وظیفه ذاتی، کود مورد نیاز زراعت را به صورت به هنگام در اختیار کشاورزان در سراسر شهرستان قرار دادند.
مدیر جهاد کشاورزی در پایان اذعان داشت: این مقدار کود بین 11 هزار و 217 بهره بردار بخش کشاورزی دو شهرستان نیشابور و میان جلگه توزیع شده است.