پژوهشگران بیوتکنولوژی کشاورزی در فهرست دانشمندان برتر جهان

پایگاه خبری DA1news: سه پژوهشگر پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در فهرست دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.
به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، شهره آریائی‌نژاد، الهه معتمدی و یوسف نامی سه تن از اعضای هیات علمی و پژوهشگران برجسته پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در فهرست دانشمندان برتر جهان در سال ۲۰۲۴ قرار گرفتند.

این انتخاب که توسط دانشگاه استنفورد و انتشارات الزویر تهیه شده است، بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد، پژوهشگران برتر ۲ درصدی جهان را در حوزه‌های مختلف علمی شناسایی می‌کند. لیست برترین دانشمندان هرساله به صورت مشترک توسط دانشگاه استنفورد و انتشارات الزویر با استفاده از داده‌های استخراج‌شده از پایگاه علمی اسکوپوس (Scopus) تهیه می‌شود.
این ارزیابی جامع بر اساس معیارهایی مانند تعداد کل استنادات، شاخص اچ (h-index)، شاخص اچ تعدیل‌شده بر اساس هم‌نویسندگی (hm index)، و تعداد استنادات در نقش‌های مختلف نویسندگی انجام می‌گیرد.
این لیست، پژوهشگران را در ۲۲ رشته علمی و ۱۷۴ زیررشته دسته‌بندی می‌کند و بر اساس تأثیر پژوهش‌ها در طول دوران فعالیت علمی و همچنین تأثیر پژوهش‌ها در سال ۲۰۲۳، دو دسته‌بندی ارائه می‌دهد.

قرارگیری اعضای هیات علمی این پژوهشگاه در این فهرست، نشاندهنده پژوهش‌های برجسته و تأثیرگذار ایشان در سطح جهانی است و افتخاری بزرگ برای پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش، و ترویج کشاورزی، و جامعه علمی کشور است.