پایان برداشت؛ افزایش تولید گندم در میامی

پایگاه خبری DA1news: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی از پایان برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: میزان تولید گندم در این شهرستان افزایش دارد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، محمدحسینی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت محصول گندم از سطح مزارع آبی و دیم شهرستان میامی به پایان رسیده و با افزایش تولید همراه بوده است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت این محصول در شهرستان میامی گفت: سطح زیر کشت گندم در شهرستان میامی 16 هزار و 580 هکتار بوده است و این میزان شامل 11 هزار هکتار گندم دیم و پنج هزار و 880 هکتار گندم آبی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی با اشاره به افزایش تولید گندم در این شهرستان اظهار داشت: ️ مجموع تولید گندم در شهرستان میامی مربوط به سال آبی جاری 50 هزار و 700 تن بوده است.

حسینی گفت: 46 هزار و 736 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بود که از طریق هفت مرکز خرید دولتی مستقر در مناطق مختلف شهرستان میامی تحویل مباشران خرید شده است.

وی با اشاره به استقرار مراکز خرید گندم در سطح این شهرستان افزود: مراکز خرید دولتی شامل دو مرکز خرید در حومه میامی، یک مرکز خرید دهستان فرومد و چهار مرکز خرید در بخش کالپوش است که کار خرید تحویل گندم کشاورزان این شهرستان را بر عهده داشتند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی اشاره کرد: مجموع گندم تحویلی امسال از سوی کشاورزان شهرستان میامی معادل 51 درصد مجموع تحویل گندم استان به مراکز خرید دولتی بوده است که رقم بسیار قابل توجهی است.

حسینی عنوان کرد: در سال زراعی 1403_1402 با بارش‌های مناسب بهاره و اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای کالپوش که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام شد و همچنین با به‌کارگیری تعداد 9 کارشناس بخش خصوصی در این طرح، شاهد افزایش تحویل بیش از 12 هزار تن گندم در سطح شهرستان نسبت به سال قبل بوده‌ایم.

وی افزود: شرایط اقلیمی مناسب و همچنین اجرای طرح پتانسیل عملکرد گندم در حومه میامی و تلاش و کوشش بهره‌برداران شهرستان نیز در این افزایش تولید مؤثر بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میامی در پایان از همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی این سازمان، اداره کل غله استان و همچنین کارشناسان عامل تشخیص و ذیحساب مستقر در مراکز خرید گندم و تمامی مراکز فعال خرید گندم در زمان برداشت، قدردانی کرد.

با تشکر از : روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان