جهاد کشاورزی شهرستان خمین روز پرکاری را گذراند

پایگاه خبری DA1news: بخش کشاورزی شهرستان های استان مرکزی روز گذشته (25 اردیبهشت) فعالیتهای متعددی را تجربه کردند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، شهرهای فراهان، ساوه، شازند و خمین بیشترین اخبار کشاورزی را به خود اختصاص داده بودند که در این بین شهرستان خمین روز پرکارتری در بازدیدها  و برنامه های بخش های مختلف کشاورزی را به خود اختصاص داده بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، حضور مسئولین وكارشناسان سازمان جهاد كشاورزي در این شهرستان از اهم خبرهای استان بشمار میرفت.

در این گزارش آمدهه است: مسئولین وكارشناسان سازمان جهاد كشاورزي ضمن بازدید و پايش آفات و بیماریهای مزارع و دیمزارها ی منطقه حومه خمين مبارزه با آفات وبیماریها و نحوه مبارزه با آفاتی از قبیل سن غلات را پیگیری کرده  و از مزارع گلرنگ دیم در سطح ۴۰ هکتار در روستای امیریه زرشک بازدید به عمل آورده و توصیه به سمپاشی برای مقابله با آفت شته در سطح رویشی گلرنگ شد.

پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز

همچنین در اخبار منتشره آمده بود:  جلسه کارگروه پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در شهرستان خمین به ریاست اسدی سرپرست حوزه معاونت برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری و با حضور گمیزی دادستان عمومی و انقلاب خمین و تعدادی از مسئولان و کارشناسان دستگاه های اجرایی مرتبط در محل فرمانداری برگزار شد .

زیره دیم روستای کفسان

بازدید از مزرعه زیره دیم روستای کفسان توسط کارشناسان پهنه از دیگر خبرها جهاد کشاورزی شهرستان خمین بشمار می رفت. طبق گزارش کارشناسان کشاورزی منطقه با توجه به عملیات به زراعی و تناوب بارندگی های اخیر محصول از سطح سبز بسیار عالی برخوردار است.

گندم آبی و دیم روستای قیاپا و گل زرد

در ادامه فعالیت های کارشناسان جهاد کشاورزی استان مرکزی، خبر بازدید گندم آبی و دیم روستای قیاپا و گل زرد توسط مهندس شیخی و آقای آب خیز روستاهای قیاپا و گل زرد منتشر شده بود.

در گزارش کارشناسان جهاد کشاورزی آمده بود؛ مزارع فاقد سن هستد، مزارع دیم دارای سطوح رویشی مناسبی هستندسطوح رویشی مزارعی که تناوب را رعایت کرده اند بسیار مناسب و گندم های دیم در ابتدای فاز خوشه دهی می باشد.

برنامه ريزي اعتبارات کشاورزی خرمدشت در بخشداري كمره

جلسه برنامه ريزي اعتبارات کشاورزی در بخشداري كمره برگزار شد. در این جلسه كه با حضور بخشدار محترم بخش كمره،آقاي مهندس محمدي، آقاي مهندس خسروي معاون عمراني بخشدار و مهندس نوري رئيس مركز جهاد كشاورزي خرمدشت برگزار شد، در خصوص جمع بندی پروژه های پیشنهادی در بخش كشاورزي در سال جاري و محاسبه مبالغ اين پروژه ها، جهت ارائه به کمیته برنامه ریزی شهرستان بحث و تبادل نظر گردید.

بازدید از مزارع و باغات روستاهای چهارطاق، طیب آباد

بازدید از مزارع و باغات روستاهای چهارطاق، طیب آباد از دیگر اخبار کشاورزی منطقه خرمدشت شهرستان خمین بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، مزارع غلات آبی و دیم، مزرعه pvs گندم و مزارع گلرنگ دیم و همچنین باغات این روستاها مورد بازدید قرار گرفت.

در این گزارش آمده است: تراکم و وضعیت عوامل خسارتزا (پوره سن غلات، زنگ، سفیدک سطحی ) ، خسارت تگرگ و ….بررسی شدو توصیه های لازم به بهره برداران ارائه گردید.