توسعه باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد در دستور کار

پایگاه خبری DA1news: در نشست مشترک علیزاده، رئیس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و  استاندار لرستان؛ تکمیل و توسعه باغ گیاه شناسی زاگرس خرم آباد در دستور کار قرار گرفت و طرفین درخصوص ظرفیت های این باغ برای توسعه گردشگری استان همچنین، اصلاح گونه های مختلف گیاهی منطقه و نقش آن در ارتقاء کشاورزی نوین، بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از  روابط عمومی مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان، علیزاده، در دیدار با شفقت، استاندار لرستان، وضعیت باغ گیاهشناسی زاگرس خرم آباد را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این نشست، بر اهتمام ویژه به منظور تسهیل در عملیات عمرانی باغ تأکید شد.

علی علیزاده در مصاحبه اختصاصی با روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان لرستان در ارتباط با وضعیت باغ گیاهشناسی زاگرس خرم آباد اظهار داشت: باغ گیاه شناسی ملی ایران در تهران، دارای شش باغ گیاه شناسی اقماری در کشور با اکوسیستم های مختلف می باشد که شامل: مازندران، یزد، کاشان، خرم آباد، اهواز و همدان است.

وی افزود: باغ گیاه شناسی زاگرس در خرم آباد می تواند حاوی تمامی گونه های درختی و علفی منطقه باشد.

رئیس مؤسسه تحقیقات جنگلها و مراتع کشور ادامه داد: این باغ چند سال است که راه اندازی شده و سازه های آن، دریاچه، آبشار، گلخانه، قطعات رویشی مختلف و گونه های مستقر در آن، روز به روز درحال توسعه هستند.

علیزاده ، هدف خود از بازدید از این باغ را پیشرفت فعالیت های بیولوژیک در توسعه و غنی سازی گونه های مختلف در باغ، همچنین، تکمیل فرایند ساخت ساختمان اداری آن دانست.

وی ضمن اشاره به بازدید چند ماه قبل استاندار لرستان از باغ گیاه شناسی زاگرس و اعلام آمادگی ایشان برای تکمیل ساختمان اداری باغ گفت: ایشان در دیدار امروز، قول همکاری و مساعدت مالی استانداری برای تکمیل این پروژه را دادند و امیدواریم با پیگیری استان و ستاد، این امر، محقق شود.