اراضی شیبدار استان گلستان، آماده درختکاری شد

پایگاه خبری DA1news: در بیست و یکمین سال از اجرای طرح کاشت درختان مثمر در اراضی شیبدار، سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان ، با انجام تمهیدات لازم آماده کاشت گونه های مختلف باغی در اراضی مستعد شیبدار استان شد.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، نوید رضا فرهانی، مدیر باغبانی سازمان با بیان این مطلب افزود : امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته و تدابیر ریاست محترم سازمان که با همکاری و مساعدت های ارزشمند دیوان محاسبات استان و سازمان مدیریت و برنامه و بودجه استان همراه بود، با تامین نهال های شناسه دار مورد نیاز و انتخاب پیمانکاران ذیصلاح ، مدیریت باغبانی سازمان ۵ ماه جلوتر از روند سال های گذشته ، آماده کاشت درختان در اراضی شیبدار استان شد.

وی گفت: از آنجا که نهال های مورد نیاز باغداران و پیمانکاران مربوطه انتخاب شده، و دستورالعمل های لازم در جلسه هماهنگی به مدیریت های جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است، متقاضیان احداث باغ در اراضی شیبدار میتوانند از هم اینک با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان خود، نسبت به ارائه تقاضا برای کاشت درختان و بهره مندی از مزایای طرح اقدام نمایند.

نهال های تامین شده شناسه دار و استاندارد بوده و با اعطای ۹۰ درصد یارانه ، بصورت مشارکتی در اختیار باغداران استان قرار می گیرد.

 

 

** با تشکر از سرکار خانم سراوانی رئیس روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان